Skip to content

FM-forbudets bisarre konsekvenser

juli 6, 2017

Fra saken «Norge, den siste kommuniststat», publisert i Bergens Tidende:

Jeg startet å sende NRK P1 til egen bruk, hentet ned fra nettradioen på min PC, på samme tid som de høye herrer på Ulriken annonserte at «fra nå kan ingen høre oss på FM». Min private sender ga perfekt lyd i den gamle rørradioen min, kanskje bedre enn den nedkjørte senderen på Ulriken.

Jeg følte at livet etter tvangsinnføringen av DAB ikke var så verst og lyttet til NRK radio hele dagen og deler av natten.

Torsdag morgen ca. kl. 9 ble jeg «tatt på sengen». Det ringte på døren, og jeg åpnet i undikken. Utenfor stod en person som til forveksling kunne ligne lisenskontrolløren i KLMs sketsj fra 80 tallet, iført dataskjerm på magen. I den ene hånden holdt han en antenne, den pekte på meg.

From → Politikk

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

