Skip to content

Ateist slipper ikke ut av kirken

mars 12, 2009

Svensk evolusjonsforsker forstår ikke hvorfor han fortsatt får være medlem av kirken. – Har de ingen medlemskrav? undrer han.

– Jeg har fornektet den Apostoliske trosbekjennelse. For at det ikke skal være noen tvil om at jeg fornekter kristendommen så fornekter jeg nå også den Athanasianske, Nikenske og Augsburgske trosbekjennelse. Jeg fornekter også Den Hellige Ånd, noe som er utilgivelig. Blir jeg kastet ut nå, undrer Patrik Lindenfors, forsker i evolusjonsbiologi ved Stockholms universitet og forfatter av boken Gud finns nog inte.

Fra Vårt Land.

Samtidig blir en svensk it-konsulent sparket på dagen fordi han støtter Piratpartiet, les Digi. Svensker har en merkelig moral.

From → Fildeling, Psykologi

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

